Redakcja i copywriting

Usługi redakcji mają zastosowanie przede wszystkim w wypadku publikacji książkowych, artykułów prasowych, instrukcji obsługi, stron internetowych oraz innych materiałów promocyjnych lub informacyjnych. Usługi copywritingu odnoszą się natomiast w ogromnej mierze do materiałów reklamowych - rozpowszechnianych offline i online.

Obie te usługi są nie do zastąpienia wtedy, gdy w tekście ważne są:

  • absolutna poprawność językowa,
  • lekkość pióra,
  • siła perswazji,
  • zgodność z zasadami pisania tekstów specjalnych (np. instrukcji obsługi czy treści mających na celu pozycjonowanie serwisów internetowych).

 

Usługi redakcji tekstów (w tym redakcja na potrzeby SEO)

Nasi redaktorzy zapewniają, że finalny efekt będzie pozbawiony błędów gramatycznych, ortograficznych, interpunkcyjnych i stylistycznych. Wprowadzane przez nich poprawki mają na uwadze również dostosowanie przekazu do specyfiki odbiorcy oraz celu danego tekstu. Po fachowej redakcji tekst brzmi lepiej i jest bardziej zrozumiały, a co za tym idzie – łatwiej się go czyta i w większym stopniu przyswaja się jego przekaz. Profesjonalny redaktor – dzięki lepszemu dotarciu do grupy docelowej – może zatem przyczynić się do zwiększenia przychodów firmy.

W wypadku redakcji dla celów pozycjonowania strony www, nasz redaktor SEO m.in. optymalizuje stopień nasycenia tekstu słowami kluczowymi. Więcej lub mniej słów kluczowych oraz rozmieszczenie ich w sposób naturalny w artykule ma ogromne znaczenie dla efektów pozycjonowania. Redaktor zwraca ponadto uwagę na właściwe sformułowanie tzw. znaczników meta (metatitle, metadescription, metakeywords), a także opisów obrazków zamieszczonych na stronie www.

 

Usługi copywritingu (w tym copywriting SEO)

Copywriting tym różni się od redakcji, że ingerencja w brzmienie i zawartość merytoryczną jest bardzo głęboka, a często usługa ta polega wręcz na napisaniu całości lub fragmentu tekstu od nowa. Bywa, że redaktor mocno zmienia treść, przepisując całe zdania, dodając śródtytuły albo poprawiając zrozumiałość tekstu. Ale to copywriter, znając cel i główne wytyczne dotyczące tekstu, przygotowuje go od podstaw.

Nasi copywriterzy muszą zatem wykazać się wszystkimi umiejętnościami dobrego redaktora, a ponadto muszą być kreatywnymi i doświadczonymi specjalistami w zakresie marketingu.

W wypadku copywritingu SEO powszechną praktyką jest narzucenie słów kluczowych copywriterowi. Jednak równie często zdarza się nam, że profesjonalny copywriter SEO – będący ekspertem w zakresie marketingu internetowego – przed napisaniem lub modyfikacją treści przygotowuje analizę danego zagadnienia merytorycznego. I dopiero na tej podstawie proponuje zestaw optymalnych słów kluczowych, które następnie umiejętnie wplata we wciągającą opowieść skierowaną do czytelnika. A czytelnik nie wiadomo kiedy, staje się klientem. 

Szybka
wycena

Odpowiemy w ciągu 30 minut

lub zadzwoń

323 399 600

 

SE ISO17100s

Korzyści z copywritingu:

  • Zapewnienie wysokiej jakości językowej.
  • Gwarancja zrozumiałości tekstu.
  • Pewność spójności terminologicznej i poprawności merytorycznej.
  • W wypadku tekstów marketingowych: zwiększenie perswazyjności przekazu.
  • W wypadku tekstów na strony www: dostosowanie do wymogów wyszukiwarek internetowych.
  • W wypadku tekstów technicznych: zastosowanie wytycznych tzw. technical writing.

Zapytaj o bezpłatną wycenę